Thursday 9 February 2012

kawan makan kawan..

kadang-kadap terpikir jugak bila dok bersendirian neyh..
kenapa ada sesetengah kawan-kawan yang dok rasa tak puas hati bila tengok kawan-kawan 
bahagia..(jangan dok jadi jeles sngt la.)
aku cuba menjadi yang terbaik utk semua orang dan aku cuba mengembirakan hati semua orang
tp ada sesetengah tue yang ada perasaan tak puas hati kenapa??
sedangkan aku tak penah kacau idup orang pown.
 tapi ternyata aku silap..
ada orang yang mempergunakan kebaikan ku. ada orang yang mengambil kesempatan keatas kebaikan ku. ada orang yang mengambil peluang atas kebaikan ku ini..
apa salah aku??apa dosa aku sampai tak kenal lansung erti kawan-kawan..
maybe dia jeles kowt kalau tengok owg len lebih bahagia dari dia...tp
nak buat cmna kan..ini realiti kehidupan..tak namanya manusia kalau tak berubah. tak kira la dari jahat ke baik ataupun dari baik ke jahat.. tak namanya manusia la kalau takda sifat iri hati ataupun cemburu terhadap kejayaan orang lain.
pikir-pikirkanlah..renung-renungkanlah..semua dah besaq panjang kan..
paling kurang pun sendiri sedar laa bahawa tak elok untuk melakukan kejahatan terhadap orang lain..
 
p/s: untuk kawan-kawan yang belum sedar tu.

Rasulullah SAW dalam sebuah hadisnya menyatakan,

"Ketahuilah bahawa di dalam badan ada seketul daging, apabila ia baik, baiklah badan seluruhnya dan apabila ia rosak, rosaklah sekaliannya, ketahuilah! Itulah yang dikatakan hati." (Hadis Riwayat Al-Bukhari Muslim)



No comments:

Post a Comment