Sunday 3 April 2011

~kEja vS sTudY~


Huhu... Mana best ye keja ke study...dulu study best btul.. enjoy ..member semua rapat cam dek bradek... walaupun bz study..tp still enjoy kan kan... skang dh keja...mmber2 pun dh bpisah..smua lain2 tempat..sob..sob..sedihnyaa..

lame x jumpa diorang ..huhu...kalau la bleh putar balik masa dolu..kat ruangan nie aku nak kongsi sikit pasal pengalaman kerja aku...so yang baik tu jadik teladan yang buruk tu jadi sempadan ok!!!.

Before this... aku kerja kat satu kompeni at somewhere la (nama dirahsiakan okk!!) kerja aku x la bpa terok sngt kat situ tapi aku kena ikt semua arahan la, almaklumlah aku neyh hanya kuli saja! haha.....dari jawab kol masuk hingga la keja2 di bahagian admin semua aku kena cover... kira gempak gak la time tu...(maw x gempak sebab semakin ary semakin pupus bil staf kat situ...)hehe...

memang sometime aku complain kerja banyak but somehow i do miss those kind of jobs!. the amount of knowledge yang aku dapat memang byk jgk la kat situ..tengs a lot yaa...but the only thing is bila kerja kompeni kecik nie... status kita pun tak la stabil sangat. aku stay ngan compeni tu sampai ler ke titisan darah terakhir (coz aku wat kptusan utk letak jawatan) then i choose to be retrench sebab nak carik a better prospect some other places...

Baru setengah bulan menganggur duit retrench pun makin kurang(boros tak ingat) :oops: so aku decide kena la kerja balik secepat mungkin.. hinggalah satu ary tu aku went to interview kat satu kompeni tu..... syarikat swasta.... and alhamdullilah rezeki murah (sebab aku tak demand gaji kot) tempat yg aku p interview keja ary tu aku dapat...

nak dijadikan cerita.. hari neyh bermula lar kerjaya aku kat kompeni tu.... and antara tarikan kat sini ialah waktu bekerja yg ditetapkan sgt sonok la wt aku..haha...masuk keja pkol 9 balik pkol 5...sat ja kan..jgn jeles okk!!!(haha...spa la yg nak jeles...uweekkk!!) satu lagi tarikan keja kat citu of coz la ary cutinya..hehe..(ary yg ditunggu-tggu)...agak best jgk la keja kat citu coz x la terok mana...just kena explain saja bila customer kol or dtg ofis...aku pown dah malas nak ceqita pnjg lebaq sebab baru ary first keja kan....

No comments:

Post a Comment